Hoe werkt het?

Als ondernemer, gevestigd op een industrieterrein, kunt u helaas maar al te gemakkelijk te maken krijgen met inbraak, brand of vandalisme. Het bewaken van alleen uw eigen pand is daarbij niet afdoende. Daarom hebben wij gekozen voor een collectieve beveiliging. Onder ‘Het concept’ leest u alles wat u moet weten over het concept collectieve beveiliging.

Het concept

Het concept voor de collectieve beveiliging bestaat uit:

  • intelligent cameratoezicht op alle toegangswegen
  • mobiele surveillance
  • communicatie

Onderzoek heeft uitgewezen dat dit leidt tot minstens 20% afname van criminele activiteiten.

De voordelen voor u op een rij

  • waardebehoud van uw pand
  • minder schadekosten
  • meer veiligheid voor u en uw personeel
  • vaak fors lagere verzekeringspremies

Wie doet wat?

FIZ is eigenaar van het systeem, stelt de eisen aan de beveiliger, houdt de vinger aan de pols of de beveiliger zich houdt aan de afspraken en neemt deel aan het collectieve overleg met politie, gemeente en brandweer. Zie ook onder ‘Partners’.

Mobiele surveillance

Binnen ons concept maken wij gebruik van mobiele surveillance. Er worden ‘random’ controleronden over de industrieterreinen gereden, waarbij uw pand geopend en gesloten kan worden. Er zijn korte aanrijtijden in het geval van een incident. Is er sprake van onraad? Op de industrieterreinen hangen borden met een telefoonnummer: 088 2981909. Een surveillanceauto is snel ter plaatse.

Camerabewaking

Op diverse plaatsen op de industrieterreinen in Genemuiden en Hasselt, en op alle toegangswegen naar de industrieterreinen, hangen camera’s. Er is sprake van intelligent cameratoezicht waarmee verdachte bewegingen van voertuigen en personen worden geregistreerd. Dat betekent dat er in de meldkamer van Trigion een melding afgaat, zodra iemand zich op bepaalde tijden over een bepaalde lijn dan wel in een bepaald gebied begeeft.

Live view

De beelden van de camera’s in het publieke domein en eventueel uw eigen camera’s worden actief uitgekeken op de meldkamer. Met life view zijn deze beelden rechtstreeks en life door te zenden naar alle andere nooddiensten, zoals de nationale politie. Ook zijn de beelden door te zetten naar de politie auto en naar de surveillant in de surveillant auto. Hierdoor is men zeer snel op de hoogte van de situatie: ‘they have a visual’.

Algemene beschrijving Live View v 9

Alarmverificatie

Als deelnemer heeft u de mogelijkheid om uw eigen alarmcentrale (inbraakalarm) te koppelen aan de alarmcentrale van Trigion en is er alarmverificatie mogelijk. Dit levert tijdwinst op in het geval van een calamiteit. De meldkamer van Trigion is dan direct op de hoogte en kan rechtstreeks contact leggen: de camera’s richten zich automatisch op de verdachte plek en zo nodig is er snel een surveillanceauto ter plaatse. Voor dit ‘uitrukken’ worden kosten berekend. Wij hebben hiervoor echter zeer gunstige tarieven kunnen afspreken.

Aanmelden alarmcentrale bij Trigion: hoe werkt dat?

Het omzetten van de meldingen naar de AlarmServiceCentrale van Trigion gebeurt door het  omprogrammeren van de inbraak en/of brandmeldinstallatie. U zult uw installateur opdracht moeten geven tot het omprogrammeren van deze installatie. Alarmaansluitingen die op onze alarmcentrale worden aangesloten dienen geïnstalleerd te zijn door een erkend installatiebedrijf. Om de aansluiting te realiseren, laat u uw installateur contact opnemen met de AlarmServiceCentrale van Trigion, tel: 088 2981550. LET OP: Na aansluiting dient u uw protocol/ doelomschrijving kenbaar te maken bij de alarmcentrale.

Niet aanmelden/omschakelen?

Schakelt u niet om naar Trigion, geeft u dan wél het telefoonnummer van Trigion door aan uw huidige meldkamer, zodat de juiste surveillant op pad wordt gestuurd.

Brandmeldingsverificatie

Als deelnemer heeft u de mogelijkheid om uw eigen brandmeldinstallatie (brandalarm) te koppelen aan de alarmcentrale van Trigion en is er brandmeldverificatie mogelijk. Dit levert tijdwinst op in het geval van een calamiteit. De meldkamer van Trigion is dan direct op de hoogte en kan rechtstreeks contact leggen: de camera’s richten zich automatisch op de verdachte plek en zo nodig is er snel een surveillanceauto ter plaatse. Voor dit ‘uitrukken’ worden kosten berekend. Wij hebben hiervoor echter zeer gunstige tarieven kunnen afspreken.

Aanmelden brandalarminstallatie bij Trigion: hoe werkt dat?

Het omzetten van de meldingen naar de AlarmServiceCentrale van Trigion gebeurt door het  omprogrammeren van de inbraak en/of brandmeldinstallatie. U zult uw installateur opdracht moeten geven tot het omprogrammeren van deze installatie. Alarmaansluitingen die op onze alarmcentrale worden aangesloten dienen geïnstalleerd te zijn door een erkend installatiebedrijf. Om de aansluiting te realiseren, laat u uw installateur contact opnemen met de AlarmServiceCentrale van Trigion, tel: 088 2981550. LET OP: Na aansluiting dient u uw protocol/ doelomschrijving kenbaar te maken bij de alarmcentrale.

Beelden opvragen

Wilt u beelden inzien van de camera’s in het publieke domein, omdat er sprake is geweest van inbraak? Als deelnemer heeft u hier het recht toe, in tegenstelling tot bedrijven die geen lid zijn van het collectief. In verband met de wet op de Privacy mag alleen de politie beelden voor u opvragen. Dit betekent dat u eerst aangifte moet doen bij de politie. Doe dit snel, want beelden mogen niet langer dan 7 dagen worden bewaard! De politie zal na aangifte een melding doen bij Trigion, zodat de beelden 28 dagen bewaard mogen blijven

Downloads